Java jest szeroko stosowanym obiektowym językiem programowania i platformą programową, która działa na miliardach urządzeń, w tym na notebookach, urządzeniach mobilnych, konsolach do gier, systemach bankowych, urządzeniach medycznych i wielu innych. Zasady i składnia języka Java są oparte na językach C i C++.
Jedną z głównych zalet tworzenia oprogramowania w Javie jest jego przenośność, np. po napisaniu kodu programu w języku Java na komputerze przenośnym, bardzo łatwo jest przenieść ten kod na urządzenie mobilne. Kiedy język ten został wymyślony w 1991 roku przez Jamesa Goslinga z Sun Microsystems (później przejętego przez Oracle), główna zasada brzmiała „napisz raz, uruchom gdziekolwiek„.
Ważne jest również, aby zrozumieć, że język Java znacznie różni się od języka JavaScript. JavaScript nie musi być kompilowany, natomiast kod Javy musi być kompilowany. Ponadto Javascript działa tylko w przeglądarkach internetowych, natomiast Java może być uruchamiana wszędzie.
Nowe i ulepszone narzędzia do tworzenia oprogramowania pojawiają się na rynku w niesamowitym tempie, wypierając dotychczasowe produkty, które kiedyś uważano za niezbędne. W świetle tych ciągłych zmian, długowieczność Javy jest imponująca; ponad dwie dekady po jej stworzeniu, Java jest nadal najpopularniejszym językiem do tworzenia oprogramowania użytkowego – programiści nadal wybierają ją zamiast języków takich jak Python, Ruby, PHP, Swift, C++ i innych. W rezultacie, Java pozostaje ważnym wymogiem dla konkurowania na rynku pracy.
Czy Javę można pobierać bezpłatnie?
Tak, Javę można pobierać bezpłatnie do użytku osobistego.
Java jest również bezpłatna do celów programistycznych: programiści mogą znaleźć wszystkie zestawy programistyczne i inne przydatne narzędzia w witrynie https://www.oracle.com/javadownload/.
Ten artykuł będzie zawierał pięć obowiązkowych książek o Javie, które możesz dodać do swojej półki. Książki te obejmują różne obszary programowania, w tym podstawy Javy, frameworki, wzorce projektowe i wiele innych. W skrócie są doskonałym narzędziem dla wszystkich programistów Javy, od początkujących do zaawansowanych.
Zaczynamy !
1. Rusz głową! JAVA.
Oto pierwsza książka techniczna z graficznym interfejsem użytkownika!
Technologie oparte na Javie są wszędzie – jeśli piszesz oprogramowanie i jeszcze nie poznałeś Javy, nadszedł czas, by ruszyć głową!
Nauka nowego, skomplikowanego języka nie jest łatwym zadaniem, zwłaszcza gdy jest to obiektowy język programowania komputerowego, taki jak Java. Możesz myśleć, że problemem jest Twój mózg. Wydaje się, że ma on swój własny umysł, umysł, który nie zawsze chce przyjąć suche, techniczne rzeczy, których jesteś zmuszony się uczyć.
Faktem jest, że twój mózg łaknie nowości. Ciągle szuka, skanuje, czeka na coś niezwykłego. W końcu tak został skonstruowany, by pomóc ci utrzymać się przy życiu. Bierze wszystkie rutynowe, zwykłe, nudne rzeczy i filtruje je w tle, aby nie przeszkadzały w prawdziwej pracy Twojego mózgu – rejestrowaniu rzeczy, które mają znaczenie. Skąd Twój mózg wie, co ma znaczenie? To tak jak mówią twórcy podejścia Head First, załóżmy, że jesteś na wycieczce i tygrys skacze przed tobą, co dzieje się w twoim mózgu? Neurony się zapalają. Emocje podkręcają się. Wzrasta poziom chemikaliów.
W ten sposób twój mózg wie.
I tak właśnie Twój mózg nauczy się Javy. Head First Java łączy w sobie zagadki, mocne wizualizacje, tajemnice i przemyślane wywiady ze znanymi obiektami Javy, aby zaangażować Cię na wiele różnych sposobów. Jest to szybkie, zabawne i skuteczne. Pomimo zabawnego wyglądu, Head First Java to poważna rzecz: kompletne wprowadzenie do programowania obiektowego i Javy. Nauczysz się wszystkiego, od podstaw do zaawansowanych tematów, takich jak wątki, gniazda sieciowe i programowanie rozproszone z RMI. Nowe. drugie wydanie skupia się na Javie 5.0, najnowszej wersji języka Java i platformy programistycznej. Ponieważ Java 5.0 jest dużą aktualizacją platformy, z głębokimi, na poziomie kodu, zmianami, wymagane jest jeszcze bardziej staranne studiowanie i wdrażanie. Tak więc nauka metodą Head First jest ważniejsza niż kiedykolwiek.
Jeśli czytałeś książkę Head First, wiesz, czego się spodziewać – bogatego wizualnie formatu zaprojektowanego w sposób, w jaki pracuje Twój mózg. Jeśli tego nie robiłeś, czeka cię nie lada gratka. Przekonasz się, dlaczego ludzie mówią, że jest to niepodobne do żadnej innej książki o Javie, którą kiedykolwiek czytałeś.
Wykorzystując sposób działania Twojego mózgu, Head First Java skraca czas potrzebny na naukę i utrzymanie w pamięci skomplikowanych informacji. Jej unikalne podejście nie tylko pokazuje Ci to, co musisz wiedzieć o składni Javy, ale uczy Cię myśleć jak programista Java. Jeśli chcesz się nudzić, kup jakąś inną książkę. Ale jeśli chcesz zrozumieć Javę, ta książka jest dla Ciebie.
Książka zawiera:
- Klasy i obiekty
- Typy danych
- Pierwszy program w Javie
- Java API
- Programowanie obiektowe – dziedziczenie, polimorfizm, interfejsy i klasy abstrakcyjne
- Metody
- Obsługa wyjątków
- Graficzny interfejs użytkownika
- Operacje wejścia-wyjścia
- Programowanie sieciowe i RMI
2. Java. Kompendium programisty
Książka pokazuje, krok po kroku, jak projektować, pisać, rozwiązywać problemy, uruchamiać i utrzymywać wydajne programy w Javie. Wewnątrz, bestsellerowy autor Herbert Schildt obejmuje cały język Java, w tym jego składnię, słowa kluczowe i biblioteki. Książka przedstawia najnowocześniejsze techniki programowania i najlepsze praktyki.
Java. Kompendium programisty zawiera jasne wyjaśnienia, szczegółowe próbki kodu i rzeczywiste przykłady, które pokazują, jak Java może być wykorzystywana w prawdziwym świecie. Dokładnie omówiono JavaBeans, serwlety, aplety, Swing, wyrażenia lambda, wielowątkowość i domyślną metodę interfejsu. Uzyskasz pełne informacje na temat wszystkich nowych cech i funkcji dostępnych w Java SE 17.
Przeznaczona zarówno dla początkujących, średnio zaawansowanych, jak i profesjonalnych programistów. Kod źródłowy wszystkich przykładów i projektów jest dostępny do pobrania. Napisana w przejrzystym, bezkompromisowym stylu, z którego słynie Herb Schildt
W tej książce między innymi:
- zasady programowania obiektowego,
- klasy wejścia-wyjścia oraz obsługa wyjątków,
- interfejsy i pakiety,
- wnioskowanie typów zmiennych lokalnych,
- obsługa zdarzeń, moduły i wyrażenia lambda,
- AWT, Swing, JavaBean i serwlety.
3. Java dla bystrzaków
Książka „Java dla bystrzaków ” jest napisana specjalnie dla początkujących programistów. Książka zaczyna się od przeglądu programowania komputerowego i rozwija się od tego; wyjaśnia oprogramowanie, którego potrzebujesz, prowadzi Cię przez pisanie własnych programów i wprowadza Cię do kilku bardziej skomplikowanych aspektów programowania w Javie. Książka zawiera również przykłady, które można wypróbować samodzielnie (i wysłać do autora, jeśli potrzebujesz pomocy). W trakcie pracy nad książką poznasz te cechy Javy: Programowanie zorientowane obiektowo (OOP), filar Javy IntelliJ IDEA, zintegrowane środowisko programistyczne (IDE), które daje Ci jedno miejsce do wykonywania całego programowania, w tym debugowania kodu Pętle, gałęzie i kolekcje Zmienne i operatory Wyrażenia, deklaracje i bloki. Rozpoczynając programowanie w Javie For Dummies przekłada całe to obce programowanie i składnię komputerową na prosty angielski, wraz z mnóstwem pomocnych przykładów i wskazówek. Z tą książką jako podręcznym tłumaczem, będziesz na dobrej drodze do biegłości, mówiąc językiem koderów na całym świecie!
W książce:
- Podstawowe elementy Javy
- Wszystko o powłoce JShell
- Wskazówki dotyczące pętli
- Używanie klas i obiektów
- Żonglowanie wartościami w tablicach
- Obsługa interfejsów w Javie
- Zarządzanie klasami abstrakcyjnymi
- Dziesięć metod unikania błędów
4. Myśl w języku Java! Nauka programowania
Jak myśleć jak informatyk?
Książka ta to wprowadzenie do informatyki i programowania przeznaczone dla osób z niewielkim lub żadnym doświadczeniem. Zaczynamy od najbardziej podstawowych koncepcji. Książka przedstawia każdą nową ideę w logicznym postępie. Większe tematy, są podzielone na mniejsze i wprowadzone w ciągu kilku rozdziałów.
Oto zasady przewodnie, dzięki którym książka jest taka, jaka jest:
- Jedna koncepcja na raz. Rozbijamy tematy, które sprawiają początkującym problemy, na serię małych kroków, tak aby mogli oni ćwiczyć każdą nową koncepcję w izolacji przed kontynuowaniem.
- Równowaga między Javą a koncepcjami. Książka nie jest przede wszystkim o Javie; wykorzystuje przykłady kodu, aby zademonstrować informatykę. Większość rozdziałów zaczyna się od cech języka, a kończy na koncepcjach.
- Zwięzłość. Ważnym celem książki jest to, aby była na tyle mała, aby czytający mogli przeczytać i zrozumieć cały tekst za pierwszy razem.
- Nacisk na słownictwo. W książce wprowadzona jest mała liczba terminów, które są dokładnie zdefiniowane, gdy są używane po raz pierwszy. Porządkujemy je również w słowniczkach na końcu każdego rozdziału.
- Tworzenie programów. Istnieje wiele strategii pisania programów, w tym bottom-up, top-down i inne. Demonstrowane jest wiele technik tworzenia programów, pozwalając czytelnikom wybrać metody, które najlepiej sprawdzają się w ich przypadku
- Wiele krzywych uczenia się. Aby napisać program, trzeba zrozumieć algorytm, znać język programowania i umieć usuwać błędy. Omówione są te i inne aspekty w całej książce, a także dołączony jest dodatek, który podsumowuje nasze porady.
Myśl w języku Java to darmowy. Czytelnicy mogą swobodnie kopiować i rozpowszechniać tekst; mogą go również swobodnie modyfikować, co pozwala im dostosować książkę do różnych potrzeb, a także pomóc w opracowaniu nowego materiału.
I ostatnia książka, którą chcemy polecić, mimo tego, że nie jest to książka stricte o Javie, ale wg nas jest książka, która zawiera dobre praktyki programowania.
5. Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty.
Nawet zły kod może działać. Ale jeśli kod nie jest czysty, może rzucić organizację programistyczną na kolana. Każdego roku, niezliczone godziny i znaczące zasoby są tracone z powodu źle napisanego kodu. Ale nie musi tak być.
Znany ekspert w dziedzinie oprogramowania Robert C. Martin przedstawia rewolucyjny paradygmat w książce „Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty”. Martin połączył siły ze swoimi kolegami z Object Mentor, aby wydestylować ich najlepsze zwinne praktyki czyszczenia kodu „w locie” w książkę, która zaszczepi w Tobie wartości rzemieślnika oprogramowania i uczyni cię lepszym programistą – ale tylko wtedy, gdy będziesz nad tym pracował.
Jaki rodzaj pracy będziesz wykonywać? Będziesz czytał kod – dużo kodu. Będziesz musiał zastanowić się, co w tym kodzie jest dobre, a co złe. Co ważniejsze, będziesz musiał ponownie ocenić swoje wartości zawodowe i swoje zaangażowanie w pracę.
„Czysty kod” podzielony jest na trzy części. Pierwsza opisuje zasady, wzorce i praktyki pisania czystego kodu. Druga część składa się z kilku studiów przypadków o rosnącej złożoności. Każde studium przypadku jest ćwiczeniem w czyszczeniu kodu – przekształcaniu bazy kodu, która ma pewne problemy, w taką, która jest solidna i wydajna. Trzecia część to nagroda: pojedynczy rozdział zawierający listę heurystyk i „zapachów” zebranych podczas tworzenia studiów przypadków. Rezultatem jest baza wiedzy, która opisuje sposób myślenia podczas pisania, czytania i czyszczenia kodu.
Po przeczytaniu zrozumiesz:
Jak odróżnić dobry kod od złego. Jak pisać dobry kod i jak przekształcić zły kod w dobry. Jak tworzyć dobre nazwy, dobre funkcje, dobre obiekty i dobre klasy. Jak formatować kod, by był maksymalnie czytelny. Jak zaimplementować pełną obsługę błędów bez zasłaniania logiki kodu. Jak testować jednostkowo i praktykować test-driven development. Ta książka jest obowiązkowa dla każdego programisty, inżyniera oprogramowania, kierownika projektu, lidera zespołu lub analityka systemowego zainteresowanego tworzeniem lepszego kodu.
Miłego czytania 🙂
0 komentarzy